الجمعة: 17 سبتمبر، 2021 - 09 صفر 1443 - 01:13 صباحاً
اخر الاخبار
أمن
الأربعاء: 8 مارس، 2017
Members of Iraq's elite counter-terrorism service flash the "V" for victory sign on December 29, 2015 in the city of Ramadi, the capital of Iraq's Anbar province, about 110 kilometers west of Baghdad, after Iraqi forces recaptured it from the Islamic State (IS) jihadist group. Iraq declared the city of Ramadi liberated from the Islamic State group Monday and raised the national flag over its government complex after clinching a landmark victory against the jihadists. AFP PHOTO / AHMAD AL-RUBAYE / AFP / AHMAD AL-RUBAYE        (Photo credit should read AHMAD AL-RUBAYE/AFP/Getty Images)

قال مصدر أمني إن القوات العراقية استعادت السيطرة على نحو 90 في المئة من حي جديد في الجانب من مدينة الموصل مع مواصلة تقهقر تنظيم داعش.

وأوضح المصدر في تصريح خاص لـ ” شط العرب “، أن “القوات العراقية استعادت قرابة 90 في المئة من حي المنصور جنوبي الموصل في الجانب الأيمن.

وتواصل القوات العراقية تقدمها على حساب داعش منذ بدء الهجوم في ١٩ من الشهر الماضي لاستعادة الجانب الايمن للموصل بعد شهر من انتزاع كامل الجانب الايسر.